Mobil Programlama - Ders içi Araştırma

ViewGroups

Viewlerin toplandığı yerlerdir. Üst sınıfı view'dir. Viewgroup tan türüyen sınıflar mevcuttur bunlar; RelativeLayout, GridLayout, AbsoluteLayout, LinearLayout, FrameLayout'tur. Yani biz activitymiz de bir GridLayout kullandığımız da aslında ViewGroup'da kullanıyoruz.

Resources:

Res(resources) alt dosyalarda uygulamanın farklı kaynakların topladığı yerdir. Projeniz için gerekli kaynaklar burada yer almalıdır. Burada yer alan kaynaklar, platform tarafından tanınan kaynaklardır ve bu kaynaklar için R.java dosyası içerisinde referanslar üretilir. Bu sayede kodlarınız arasından bu kaynaklara rahat bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Find View By Id:

İçerisine yazılan id ye sahip nesneye erişilmesine, değiştirilmesine yada özellik eklenmesine olanak sağlar.

Logs 

Android Studio'da uygulamaların log çıktılarını okuyup incelemenize yarayan basit bir geliştirici aracıdır. Uygulamanızın kodunda, geliştirme aşamasında akışı takip etmek için sadece sizin görebileceğiniz notlar bırakabilirsiniz. Bu notlara, log denir.
  • Log.e: error(hata): hata oluşan yerlere ilişkin bilgileri belirler. 
  • Log.w: Warning(tehlike); mesajı gereken durumlarda kullanılan tanım.
  • Log.i: Info(bilgi): bilgi verir.
  • Log.d: debug: hata ayıklamaya dönük metodun ya da sınıfın gidişatına ilişkkin bilgileri verir.
  • Log.v: verbose: gerekli gereksiz tüm bilgileri verir.

Activity


Kullanıcı ile etkileşimi sağlayan birimdir.

Intent:

Uygulama bileşenleri arasında veri alışverişini ve bilgi aktarımını sağlayan bir haberleşme nesnesidir. Bu nesne Android uygulamalarının vazgeçilmez bir bileşenidir. Bir Activity‘ den başka bir Activity‘ e geçişi sağlayan veya bilgi aktarımını yapan bu Intent nesnesidir. Nesne olmasının sebebi Intent sınıfından üretilerek kullanılmasından dolayıdır.

Activityler arasında bilgi aktarımı sağlayan bileşendir.

Manifest: 

Bu dosyayı uygulanızın bir taslağı olarak düşünebilirsiniz. Uygulamanızda kullanacağınız bütün ekranların burada tanımlanması gerekmektedir. Ayrıca uygulamanızın bütün özellikleri burada tanımlıdır. Uygulamanızın kullanılacağı cihazlardan isteyeceği izinler de burada tanımlanmalıdır.

User-permission

Permission (izin) kullanıcının yapabilceği haraketleri kısıtlandırmaya veya yetkilendirmeye yardamcı olmaktır. Permission kullanarak kullanıcalara bir uygulama üzerinde hak ve özel haklar tanımlanabilir, yasaklar ve erişim engelleri getirilebilir. 

Gravity

Nesne içindeki textin pozisyonunu ayarlamaya yarar.

GenyMotion

Genymotion sanal makine ile çalışan bir emülatördür. https://www.genymotion.com/

Toast

Toast ile istenilen bir yazı veya hazırlanan bir View belli bir süre ekranda gözükür ve kaybolur. Bu özellik, kullandığımız bir Listener‘ın çalışıp çalışmadığını test ederken kullanılabilir. Ayrıca kullanıcılara bilgilendirici mesajlar vermek içinde kullanılabilir. 

Android’de Veri Depolama

İki tercih şansı vardır bunlar; firebase ve sql veri tabanına kaydetmek. Firebase; uygulama yönetim, kullanım takip, veri depolama, bildirim gönderme gibi işlemleri, esktra bir sunucuya ve sunucu taraflı kod yazmayan gerek kalmadan halleden bir platformdur. SQL Veri Tabanı sayesinde verileniz üzerinde şartlı işlemler yapabilir, onları daha iyi yönetebilirsiniz.

Firebase:

JSON verilerimizi uzak bir sunucuda gerçek zamanlı olarak depolayabildiğimiz, bulut (Cloud) tabanlı bir platformdur.

Kotlin

JVM(Java Virtual Machine) üzerinde çalışan, statik bir programlama dilidir.

Not: Cevaplar internet sitelerinden derlenerek Bilgisayar Programcılığı öğrencileri tarafından hazırlanmıştır. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SQLite Değişken tipleri ve Komutları

Mobil Programlama - Not Hesaplama Uygulaması

Sistem Analizi ve Tasarımı Proje Sonu Bilgilendirme